01 August 2010

Suflet pentru Hrana Dinner Party, ediția a 4-a

Ziceam zilele trecute ca am testat deja bucataria super-dotata, frumoasa si extrem de practica. si asta s-a intamplat la nici 24h dupa ce m-am dat jos din avion. Unii ar zice ca-s obsedata, eu sustin in continuare ca e una dintre cele mai mari bucurii ale mele, sa gatesc pentru prieteni.

Muschiuletul de porc
am ales sa-l fac in vin, la cuptor. Pentru asta am luat o sticla de vin rosu dulce si am pus carnea la macerat, vreo 5 ore. Am crestat-o, sarat-o, piperat-o si am scufundat-o cat am putut de bine in vin, combinat cu cimbru proaspat. Dupa cele 5 ore am adaugat o jumatate de pachet de unt si am bagat la cuptor, in vasul de iena. La foc mic, a durat cam o ora sa se patrunda.


Se topea in gura, o combinatie de arome excelenta de la vin si cimbru!

Daca incercati, nu va speriati de culoarea foarte inchisa de pe deasupra carnii, nu e arsura, e de la vinul rosu, completely harmless, ba chiar as indrazi sa zic ca aia e partea cea mai buna pentru ca e cea mai aromata.

Plus, aveti mare grija la cantitate - 1kg de carne macra ajunge dupa preparare cam la jumate, hai poate un pic mai mult (cu alte cuvinte trebuie cam 1,5kg pentru patru persoane).

Cartofii noi i-am prajit simplu, clasic. Am tocat o legatura de marar si am presarat peste ei cu un pic de sare. Stiu, erau si mai gustosi daca faceam si-un mujdei de usturoi, numai ca unii dintre invitati nu agreaza mirosul respectiv, asa ca am renuntat.


Toata masa s-a completat perfect cu salata: rosii romanesti, castraveti, ardei capia, ceapa, cubulete de telemea de vaca, garnisite toate cu ulei de masline, sare si piper si busuioc proaspat.

Carnea de porc nu a picat deloc greu, dovada a fost conversatia foarte animata care a urmat. O fi ajutat si vinul ala?

No comments: