28 August 2011

Cum transformi o salată obişnuită într-una "asian"


Ai castraveţi, roşii, ardei şi ceapă. Dar parcă te-ai plictisit de eterna salată de vară şi ţi-e poftă de ceva exotic. Hai să-ţi vând un pont: nu-ţi mai trebuie decât glass noodles şi sos de peşte ca să te plimbi prin Asia cu gustul şi cu gândul.


O reţetă detaliată de asian salad a la Elena ar conţine următoarele ingrediente: 4 roşii mari, 1 castravete, 1 ardei mai micuţ, glass noodles (un sfert dintr-o pungă - a mea nu ştiu câte grame avea, era de mărimea unui dreptunghi 10x20cm), câteva fire de coriandru rupte în bucăţi mici (opţional, poţi folosi pătrunjel în loc), ulei de măsline (opţional şi el) şi sos de peşte.

Pui la fiert apă şi când e aproape să dea în clocol, iei vasul de pe foc. Aşezi noodles în vas şi-i laşi acolo 5 minute. Îi scoţi şi-i scurgi bine de apă într-o strecurătoare - 10 minute sunt suficiente, ca să se şi răcească bine.

Pregăteşti legumele ca pentru salata clasică de care te-ai plictisit. Ai salata, ai noodles, n-ai de ales decât să le combini. Nu pui sare, doar sos de peşte. Dacă simţi nevoia, poţi adăuga o lingură de ulei de măsline. Amesteci totul bine şi gata, ai evadat.


Tip 1: nu te repezi să torni sos de peşte cu sticla. Foloseşte o linguriţă şi adaugă câte puţin, gustând tot timpul ca să îţi dai seama când să te opreşti.

Tip 2: conform fotografiei de mai sus, glass noodle salad merge foarte bine ca garnitură la un muşchiuleţ de porc la cuptor, pe care-l pregăteşti simplu de tot doar cu o lămâie stoarsă peste el, sare, piper şi o lingură de ulei de măsline.

Confirmare: într-adevăr, glass noodles nu se fierb!

3 comments:

Adina said...

eu am ajuns sa cresc coriandru vara pe balcon si sa-l congelez si ptr iarna. Glass noodles-urile imi plac si mie,am facut pana si un desert cu ele.Ti-am raspuns la kefir la mine pe blog,la mail nu cred ca am mai apucat. Sunt niste ciupercute pe care le lasi in lapte,dar cu posta pana la tine se strica,eventual daca merge cineva inspre voi sa ti le duca.

Elena Stanciu said...

Da, banuiam ca e vorba despre ciupercute. La un moment dat gasisem un site de unde puteai comanda, le trimeteau si pe distante mari, ambalate in stiu eu ce. Nu mai dau de el.
Vine Bradut in toamna in Ro, poate il conving sa ia legatura cu tine si sa le aduca el.
Multumesc!

Adina said...

eu pot sa le trimit de acuma familiei tale si ei pot tine in lapte la frigider, pana vine Bradut,precis o sa fie el ocupat cand vine in tara,astfel numai le preia.Cu multa placere.