30 September 2011

Oyster mushrooms snack



Ciupercile sunt unul dintre cele mai frumoase daruri de la Dumnezeu. Am zis! Aş mânca ciuperci toată ziulica. De asemenea, mi-ar plăcea să am o sticluţă cu parfum de ciuperci proaspete. O să zici că-s dusă cu pluta, însă mă risc să primesc aşa un compliment :-). Nu m-aş da cu el pe corp, doar l-aş mirosi din când în când. Îmi place mult mirosul de ciuperci şi gata.

Zilele trecute am trecut pe lângă o tarabă plină cu oyster mushrooms. Mi-au lăsat gura apă. Instant mi le-am imaginat pe grătar sau în tigaie, perpelindu-se şi dezvâluindu-şi aroma. Am înghiţit în sec, am îndesat într-o pungă câteva legături zdravene şi am fugit acasă să le gătesc.

Grătar nu am (mă întreb de ce oare, că doar aş avea unde să-l pun în curte), aşa că am apelat la tigaie. Am spălat ciupercile bine, le-am scurs, am pus pe ele sare, piper şi oregano şi le-am aruncat în tigaie. Fără ulei, fără unt, fără apă. Doar ele, condimentate. Le-am păzit până au fost gata, adulmecând aburul aromat care ieşea din ele (nici nu am dat drumul la hotă!).

A fost unul dintre cele mai bune snack-uri pe care le-am mâncat vreodată: simplu, aromat şi sănătos. Iar îmi plouă în gură! Plouă şi afară, ceea ce înseamnă că trebuie să mai aştept pentru o vizită la piaţă.

PS: ciupercile vor lăsa apă în tigaie, nu foarte multă. Învârte-le de pe o parte pe alta ca să nu se ardă. Sunt gata când se evapora toată apa.

8 comments:

Antoaneta said...

Oyster mushrooms nu cumva se numesc Pleurotus la noi?

ade said...

DA...asta o sa gatesc diseara
Multumesc mult

Elena Stanciu said...

@ Ade: poftă bună! Să vii să spui cum au ieşit.

@ Anto: ba da, aşa se numesc. Da' de ce întrebi:-)?

Ade said...

Am facut, insa cu mici modificari:
-in loc de oregano - marar(asta am avut in casa)
-mojdei la greu (sunt racita si cu asta ma tratez:)
A iesit delicios

Elena Stanciu said...

Mă bucur să aud asta. Sănătate multă!

Antoaneta said...

Ei, ma intrebam si eu, daca avem un nume de supermarket in romana pentru ele, de ce sa le spunem Oyster, ca si-asa stridii in Romania n-am prea vazut. Eu le ador, am facut anul trecut la gratar de apartament, cu dovlecei si cartof dulce la cuptor, totul asezonat cu rosmarin si ulei de masline. As vrea sa merg la cules de ciuperci aici, ca tocmai le vine vremea.

Elena Stanciu said...

Aha, doar ca eu am multi cititori care nu locuiesc in Romania si pe unde- ei o sa le gaseasca mai redepe ca "oyster mushrooms".

Ce m-as duce si eu la cules de ciuperci. mai ales pentru miros. Hahahaha, sunt nebuna!

dana said...

simplu si bun