02 July 2013

ITALIAN MOOD: PASTE CU MIDII, CREVEȚI & SOS DE BRÂNZĂ


Brăduț le-a declarat ”cele mai bune paste pe care le-a mâncat vreodată” și mie ăsta îmi sună a cel mai frumos compliment. Unde mai pui că este prima oară când gătesc midii - aha, sunt tot eu, aia care includea midiile în top of dislikes. M-a convins Brăduț să le mai încerc odată în aprilie ce tocmai a trecut și le-am nimerit bine făcute, așa că am prins curaj. Azi am cumpărat și am preparat. După pofte, fără rețete, fără inspirație.

Se făcea în poftele mele că midiile erau însoțite de niște creveți și împreună se bălăceau împărătește într-un sos de brânză. În plus, niște paste se încolăciseră de jur împrejurul lor și le gâdilau pe toate părțile, de ți-era și milă să intervii cu furculița, să nu care cumva să strici buna dispoziție copilărească.


Și dacă așa de frumos am visat, ce să mă oprească să-mi transform visul în realitate. Mi-am suflecat mânecile și m-am pus pe treabă. Pe un ochi de aragaz fierbeau pastele, pe altul se încălzea în tigaia adâncă jumătate de pahar de lapte cu niște brânză Danish Blue. S-au tot încălzit cele două până s-au contopit și bâldâbâc am aruncat la scăldat midiile și creveții -- reali, de data asta, nu din vis! Le-am presărat pe deasupra și-un praf generos de oregano, să le fie scalda mai plăcută. Să tot fi fost patru minute timpul în care le-am perpelit pe toate părțile și apoi le-am scos la mal să se odihnească. Era rândul pastelor să se bălăcească. Nu știu cum am simțit că ele merită mai mult timp la bălăceală, așa că le-am tot lăsat până ce laptele împreunat cu brânza a scăzut și s-a transformat într-un sos cremos și parfumat. Am scos pastele pe farfurii și le-am făcut cunoștință cu midiile și creveții. Și ce să vezi, s-au pus pe hârjoneală și râsete și voie bună, mai ceva ca în imaginația mea!

PS1: pastele, de data asta le-am fiert mai mult decât de obicei și nu mi-a părut rău, s-a pupat foarte bine așa cu sosul de brânză.
PS2: sosul de brânză poți să-l faci după pofta inimii tale și disponibilități cu orice fel de brânză, nu musai Danish Blue.
PS3: pune sare cu măsură dacă folosești aceeași brânză ca mine.
PS4: un praf de piper proaspăt măcinat nu strică (eu m-am luat cu alte hârjoneli și am uitat).
PS5: o salată verde și crocantă, asezonată doar cu un strop de ulei de măsline și mai mulți de aceto balsamico o să dea excelent pe lângă porția de paste cu midii și creveți.

3 comments:

Anonymous said...

hmmm
si eu evit scoicile... dar stiu pe cineva care m.ar tooot pupa daca i.as face... deci...
mercic mercic
Anca

Andreea said...

Hiiiii....ce poveste frumoasa! Frumoasa ca tine! :*. Iar pastele...delociu desavarsit! Pup!

Laura @ Transylvanian Kitchen said...

Ce delicatesa! La ce ingrediente are cred ca mi-ar placea tare mult.