23 September 2013

Idei Simple - Sos de Ananas & Chili

Peste tot în lume unde se cultivă ananas vei afla diverse întrebuințări, atât pentru fructul în sine, cât și pentru frunze. Fruct raw, stors și făcut suc, transformat în gem sau dulceață, pus la conservă, pus în salate dulci sau acre/iuți, adăugat la frigărui de pui sau porc -- asta ca să menționez numai ce îmi vine în minte despre fruct la prima mână. Plus frunzele care servesc ca hrană pentru diverse animale (foarte des pentru elefanți, în Thailanda) sau sunt transformate în fibre textile -- piña (în Filipine). 


Aș vrea să mă pot lăuda că i-am găsit anansului o întrebuințare complet nouă, care revoluționează vreo industrie sau domeniu de activitate. Nu pot, însă, afirma decât că l-am pus la treabă ingenios într-un sos magic. Respectiv l-am amestecat în blender cu chili iute și cu zeamă de lime. Combinația era bună dar nu mă satisfăcea complet, așa că l-am mai frecat cu puțin ulei de măsline și a ieșit perfect. 


Nemaipomenit de bine s-a pupat cu câțiva calmari trași la tigaie cu oreganosarepiper și trei stropi de ulei de măsline.




Sosul este suficient de light și de zemos cât să meargă bine și ca dressing pentru salată. Încă nu l-am încercat așa, dar imediat ce o fac, îți dau de știre.

No comments: